11 de enero de 2016

We need (to be) unprofessional writers

1
Ayer volví a ver esta película legendaria sobre escribir, Descubriendo a Forrester. En ella viene, entre otras grandes palabras, uno de los principios básicos para escribir:

Lo primero para escribir
es escribir,
no pensar.

Y también esto, que habla de la fidelidad esencial a uno mismo al escribir:

Lo que escribimos para nosotros
siempre es mejor que lo que escribimos para otros.

2
Leo hoy en The Paris Review:

What’s the point of a literary magazine today? Our editor, Lorin Stein, essays an answer: “Writing fiction is pretty much the opposite of writing a good tweet, or curating an Instagram feed. It’s the opposite of the personal-­­­slash-professional writing that is now part of our everyday lives. More than ever, we need writers who are unprofessional, whose private worlds come first … By writing offline, literally and metaphorically, this new generation of writers gives us the intimacy, the assurance of their solitude. They let us read the word I and feel that it’s not attached to a product. They let us read an essay, or a stanza, and feel the silence around it—the actual, physical stillness of a body when it’s deep in thought. It can’t be faked, in life or on the page.”

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Dawn of a New Day , de Theresa Paden Abro los ojos a mí y esto soy: un caballo en el viento al alba.